Contest: Hijab, Lets wear it right.

*Klik Banner untuk join*
Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

Contest: Hijab, Lets Wear it right!
Aku tertarik dengan contest ni sebab contest ni unique and simple. Bagi aku lah.

Okay sebab aku berhijab?

~ At first tu aku berhijab sempena Maulidur Rasul. Yeap Maulidur Rasul in 2012 aku ingat lagi tu lah first time pakai hijab ke mana-mana aku nak pergi. then lepas tu aku sedar aku perlu berhijab sebab aku sayangkan Ayah aku, Sayang kat Abang sepupu sepapat aku *Because I don't have biological brother.* Sebab aku sayang dengan Bakal Suami aku dannnnnn Aku sayang diri aku sendiri. Aku kesian kat diri sendiri bila dedah Aurat. Bila pakai tudung aku rasa selamat.

Yeah Selamat!

Selamat daripada tatapan yang tidak halal buat ku. *Tutup Muka*

Pesanan aku buat yang tidak berhijab di luar sana:

~You know what? kita wanita adalah perhiasan dunia. well said ibarat Gula-gula. kalau tak berbungkus gula-gula tu siapa nak makan lagi kan? hah begitu juga kita Wanita. Wanita yang menutup Aurat ni adalah wanita idaman buat semua lelaki diluar sana. Sebab?
sebab yang tertutup itu buat mereka curious apa yang kita sembunyikan.

Aurat itu mahal! Mahal! tak kesian dengan ayah abang dan suami dan bakal suami korang?

Jom lah sama-sama berhijab. Sebab yang tertutup itu Indah!. kalau yg berhijab singkat-singkat sila panjangkan. biar sempurna tertutup, terjaga dengan rapi.

Panas pakai tudung?

Engko rasa Api neraka yang menjilat kepala kita di akhirat kelak tak panas? Lagi panas daripada panas sebab bertudung. Bayangkan panas terik matahari tu 2 kali ganda panas api neraka. So korang pilih lah nak susah kat Akhirat atau senang kat Akhirat.

Mahal?

Come on. Banyak jer tudung-tudung murah. Nak yg mahal pun ada, tapi nak masuk syurga kan?
Nak masuk syurga, selamat dunia akhirat kenalah berkorban banyak sebab dunia ni sementara. Sementara ganjaran syurga sedia menanti. ^^)

Bila berhijab tu biarlah berhijab betul-betul. Jangan seolah-olah tak berhijab. Sebab kalau bertudung kena tutup dada. Itu function Tudung. BUKAN nak tayang-tayang dada. *Tutup Mata*

Bila kita tutup sempurna, Kita nampak cantik tahu tak? Cantik sebab Hijab makes you beautiful in your way!

*Auchakkkkkk... comel kan ^^)* (Perasan kejap eh)

okaylah pendek kata,

"Tak semestinya orang yang berhijab itu tidak boleh berfashion. BOLEH! sudah tentu boleh. Tapi mestilah mengikut syariat! Jangan kerana fashion, aurat tergadai, maruah terabai."

So apa tunggu lagi?

Jom berhijab! Because Hijab makes you beautiful!! ^^)

End.

Comments

Unknown said…
Assalamualaikum dear. Thanks join my contest. Terharu sangat. Moga terus istiqamah dalam memakai hijab. Believe me, hijab make me you beautiful sis. May Allah always protect us. In shaa Allah. Jazakillah kheyr.
Anonymous said…
selamat Beristiqamah sahabat.
Kitew pun dari segmen yang sama.
http://afidahazmi88.blogspot.com/2015/03/contest-hijab-lets-wear-it-right.html
Unknown said…
nice one dear ..:-)
Unknown said…
Hi, saya singgah dari segmen yang sama. Leaving my traces here. Anyway already follow you. Do visit mine :)

izzahazryna.blogspot.com
YatieOwner said…
hehe. comel je kan :)
jemput join iPhone 5S GA ni juga ya :)
citfarah said…
Jemput lawat Belog kita juga
sesama beristiqamah :)
citfarah@blogspot.com
bw dari segmen yg sama
Unknown said…
Singgah Dari Segmen Yang Sama ^^
http://misssakuradiary.blogspot.com/2015/03/contest-hijab-lets-wear-it-right.html
NaD Dea said…
Assalamualaikum. BW here dari segmen sama :)

http://fiqadira.blogspot.com/2015/04/contest-hijab-lets-wear-it-right.html
Nurulhidayah said…
Assalamu'alaikum. Good Luck!semoga dimurahkan rezeki :) ~Sponsor httP://www.nurulhidayahdiary.blogspot.com
ejulz said…
Gudluck.. :)

44 pemenang dicari!!!

Antara hadiah2 yang bakal dimenangi:
- Kain Batik Sarawak - 1 pemenang
- Kain Pelikat - 2 pemenang
- Minyak Angin Aromaterapi Fresh Care / Safe Care / Javaspa - 1 pemenang
- Pin Shawl - 2 pemenang
- Blause - 1 pemenang
- Skirt Labuh Lcyra - 1 pemenang
- Cash RM30 - 1 pemenang
- Cash RM10 - 2 pemenang
- Topup RM10 - 3 pemenang
- PVC Keychain - 30 pemenang

Jemput join segmen bagi yang belum join. "SEGMEN : Ucapan Hari Lahir Buat 'Si Lala' Pada 13 Mei" Tq..



Ananda Demon said…
duh kalau hijab itu cuma satu yang ditakutin rambut rusak, tapi sekarang udah tau cara bener buat merawatnya

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .