satu dua tiga bercerita

Bismillahirahmanirrahim dengan Nama allah yang maha pengasih lagi maha pemurah.
apa khabar? sihat?
ucaplah alhamdulillah.

actually aku tengah serabai memikirkan sesuatu. hmmmp pasal khidupan. mcm korang tak biasa kan? hah! kedapatan!
baru-baru ni sandakan ada buat pameran buku di yuyuan dan di harbour mall sandakan. so akukan memang Obvious gila dengan buku so i've bought some book especially novels malay and english lah. anyway
ada satu novel terbitan Jemari seni, best jugak lah cerita dia ... not too bad. sebab langsung takde cerita cinta! the One novel that i found tiada romantik-romantiknya.
yang ada pun romantik terhadap rakan-rakan sahaja.
novel ni syok gila. tapi aku lupa lah nama penulis and tajuk cerita novel ni. but seriously syok memang syok gila. terdapat juga unsur-unsur sahabat andai yang pernah melakukan perkara yang sama ke aku. hidup yang sangat menyedihkan. huhuuuhuu. Lifeless sangat aku ni kan.

actually malam-malam buta begini merapu tak tentu pasal hanya sebab benda tak logik.
seriously bila kau jalinkan sesuatu ikatan itu kerana Allah, dengan izin-Nya kau akan rasa kemanisan dalam persahabatan itu. sentiasa ingin bersama walau disaat susah. mahupun senang. apa sekali pun tetap merinduinya. bukannya yang rindu2 cinta songsang tau. jangan salah faham. sila bersihkan kepala ootak.

tak mnyesal aku knal kawan aku ni. dan alhamdulillah aku berkawan dengan dia ikhlas kerana Allah s.w.t. bukan hanya kerana Kawan kawan saja. alhamdulillah kami menjadi rapat walaupun kami berdua mempunyai latar belakang yang berbeza dan mempunyai kehidupan yang boleh orang katakan bagaikan langit dan bumi.
bila aku kawan dengan dia ni aku rasa mcm ada chemistry dalam hidup dia. ntah aku pun tatauu kenapa. aku dapat rasa apa yang dia rasa. kalau sedih, ya aku pun sedih. tapi aku tidak pernah cuba untuk memperlihatkan yang aku ni insan yang lemah. Aku mesti kuat dihadapannya supaya aku dapat kuatkan semangatnya semula yang senantiasa goyah kerana emosi yang mendalam.

apa-apa pun selamat maju jaya chinggu. :) have a nice, better and happier life ever. don't do stupid think ya.
rasanya sekarang masa untuk cik wani beradu dulu,
so
Salam sayang, Assalamualaikum w.b.t

loves,
Cik Wani

Comments

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .

Segmen Klik Button Follow By Syahirah Valiant