Coretan Si Gadis Part II

Assalamualaikum,
Ada sedikit lagi pengongsian hari ini. Sorry kawan, tak dpt kongsikan cerita ini dalam english version.
Sorry i will try for the third part later.

"Jangan indah d alam maya tapi hodoh di alam nyata."
'Allahu' aku berbisik. Aku terlalu indah ka d alam maya dan terlalu hodoh ka aku d alam nyata? Aku tersentap dgn kata-katanya. Kata-katanya itu ibarat sembilu yang cuba menghiris hati. Kenapa dia mngatakan sedemikian rupa ? Aku tahu aku perempuan yg annoying tapi annoying ku itu bertempat bukan ? Perih hati ini. Sekali lagi hti ku tercalar kerana kaum ajnabi. Aku hairan dan pelik, sakit rasanya hati bila dikata sedemikian. Bahkan malu tahap antarabamgsa yg tiada siapa boleh rasakan kecuali melalui semua bnda ini sendirian. Aku malu dengan diri sendiri. Malu dpermalukan seolah2 aku terhina sangat d matanya. Sakit jiwa dan hati tiada siapa yang tahu. Akhirnya aku mengambil langkah untuk stop online sbb aku tahu selagi aku online selagi itu lah syaitan cuba mnguasai diri. Seorang pemuda yg bnama Alien (bukan nama sebenar) mnyakitiku pada masa yg sma, mncuri hati ku yg sdh lama tdk berpenghuni. Aetelah sekian lama azim melarikan diri biarkan ia kosong tanpa ada pengganti."Sudah, lupakan perasaan cinta yg mmpunyai penghujung yg mnyedihkan" aku cuba mengingatkan diri ku sendiri tentang apa yg berlaku. Aku cuba utk tdk mngulangkan pkara yg sma setiap hari dan setiap waktu. Aku cuba memfokuskan diri untuk memahami subjek yg ku pelajari, tapi semuanya hambar. Tiada satu pun yg melekat d otak. Bahkan ibarat menghayal mimpikan sang Teruna. Jiwa galau apabila mendapat sindiran d facebook yg bgtu hina d mata manusia. Mengapa boleh mereka menjatuhkan hukum secara cepat dan menghukum d public ? Tanpa bertanyakan mngapa dan tujuan aku melakukan perkara demikian. Tanpa memikirkan apa yg aku maksudkan. Hanya nilaian secra Zahir dan bukan secara Batin.
Bukn kah lebih elok kalau kita bersangka baik dan berlapang dada? Biarkan org yg terus dgn persalahfahamannya. Marah ? Kalau marah cuba bawa bertenang dan tanya bagus2 kenapa dan mngapa aku melakukan perkara tersebut. Bukan dengam cra menghina dan menghukum apa yg dilihat secara zahir. Sedih bila d malukan oleh kaum ajnabi sedemikian rupa. Sakit hti jiwa dan raga.
Andai esok adalah hari pertama utk 100 hari seterusnya, akan sempat ka ku ucap kan kata maaf ? Semat kah aku mnjelaskan semua yang terjadi kpd mereka ? Atau aku hany d ibaratkan patung yg sdah tdk bguna lagi.
-bersambung-
P/s : seperti yg kita sdia maklum, menghina adalah perbuatan terkeji. Jadi hentikan, rebutlah redha Allah dgn mninggalkn segala larangan-Nya :')
: apabila sesorang post sesuatu, tolong periksa secara terperinci knp dia melakukan perkara yg buruk ituu, bukan memalukan dia dan menghukum dia secra zahir tpi tdk dilihat kebaikan scara batin dlm dirinya.
: ingat, redha dgn perasaan yg d kurniakan olh Allah. Cthnya srt Jatuh Cinta, tapi ingt, sblum kita mngejaf cinta Manusia, baik kita kejar cinta kpd SANG PENCIPTA.
: walaupun indah di alam maya tapi hodoh d alam nyata, mungkin dgn indahnya diri d alam maya akan mncorakkan langkah pertama seseorang itu ? Berfikiran terbuka dan luas lah kita sesama manusia. Setiap yg berlaku ada hikmahnya. Jangan suka menilai keran diri ini tidak sempurna. Ingat TIDAK SEMPURNA DAN TIADA YANG SEMPURNA. !

Wallahualam , sempga bermanfaat. ^^]

Akhir kata, "Jaga Iman, diri, alhlak, hati, tangan dan mulut. InshaAllah.
Assalamualaikum,
Cik Wani :')

posted from Bloggeroid

Comments

Popular posts from this blog

First Segmen: #TeamFollowBack & Blogwalking .

Contest: Hijab, Lets wear it right.